top of page

Ortenberg

Een dipje na Meribel resulteerde in een rust weekje, dat deed me duidelijk veel deugd en zorgde dat ik klaar was door de laatste maand van het seizoen aan te vatten. De Bundesliga wedstrijd in Ortenberg was ideaal om terug in het ritme te komen en te kijken hoe het met de conditie stond. Het was een vrij kort rondje en daardoor moesten we in de brandende hitte 10 rondes afwerken.

Ik mocht als 3e naar de startstreep gaan, was goed vertrokken en na de eerste bocht reed ik nog steeds als 3e. Net voor de eerste versmalling zat ik even ingesloten en kwam er ineens een grote groep voorbij hierdoor werd ik terug geslagen naar de 10e -15e plaats. Gelukkig kon ik niet veel later in de buitenbocht terug veel plaatsen goed maken en ik kwam op plaats 5 te zitten. Na de eerste single track schoof ik op naar de 4e plaats maar de eerste 3 waren al vliegen. In de volgende ronde kwam ik steeds wat dichter bij Ben Zwiehoff die op de 3e plaats reed. In de 5e ronde kon ik eindelijk de aansluiting maken bij Ben en samen reden we niet veel later ook naar de eerste 2 toe. In ronde 6 streden we dus met 4 man voor de overwinning, op het laatste gedeelte van de klim trokken ben en Markus Schulte door en reden samen weg ik kon ook een beetje afstand nemen op de nr 4 in de wedstrijd Christian Pfaffle. In de 8e en 9e ronde moest ik mijn tempo een beetje laten zakken de koplopers reden zo verder weg maar ook ik nam meer tijd op Pfaffle. In de laatste ronde wou ik nog een keer alles op alles zetten als training op de wereldbeker van komend weekend. Ik reed nog een sterke ronde tijd en kwam terug wat dichter op Schulte maar ook die was uiteindelijk te ver weg en zo reed ik als 3e.

Groetjes Kevin

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page