top of page

Nieuwkuijk (a thousand turn challenge)

Een week later was het opnieuw niet zo ver van thuis te doen, wel een heel anders parcours deze keer. Vlak en veel bochten, heel veel bochten! Maar voor één keer in het jaar mag er wel eens zoiets tussen zitten.

Ik wou er opnieuw van in de start in vliegen en als eerste de single track indraaien om zo weer snel een gaatje te slaan. Dat eerste deel lukte ook enkel het weg rijden was moeilijker, technisch had ik geen goede dag en ik maakte teveel foutjes. In de volgende single track ging ik dan rond de 3e positie hangen om even afwachtend te koersen. Ik merkte al snel dat ik het moeilijk had het hoge tempo van Milan en Bart te volgen, we konden wel een gat slaan met de achtervolgende renners maar alles hing erg kort bij elkaar. Even later ging het echter helemaal mis doordat ik te ver over mijn stuur was gebogen ging ik plots overkop, daar ging de aansluiting met de kopgroep… Gelukkig was Michiel Vanderheide in het begin door een foutje achteruit geslagen en kon ik zo met hem proberen terug naar voren te rijden. Dat was niet van lange duur zijn tempo lag zo hoog dat ik hem moest laten rijden. Zo kwam ik in een groep van plaats 4-8 te zitten samen met ploegmaat Frank Beemer, die demarreerde even later samen met Hans Becking. Ik speelde het ploegenspel en liet de andere mannen achter hun aanrijden, veel dichter kwamen we niet het gat werd alleen maar groter. Ik ging ook niet achter Frank aanrijden met 3 man in mijn wiel, zo zette ik nog alles op de laatste ronde net voor de langste single track nam ik de kop en gaf nog een keer alles tot aan de meet. Bij het ingaan van de laatste rechte lijn had ik Frank bijna te pakken! Ik kwam tot op een meter of drie… net telaat aan mijn inhaalrace begonnen, Ik werd uiteindelijk 6e


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page