top of page

Darbu (What a trip…)

Last minute viel de beslissing om toch naar Noorwegen te trekken, kameraad en fietsenmaker Nick ging me naar het Noorden vergezellen. De trip verliep wel niet zonder slag of stoot, net voor het bereiken van ons appartement was er een ongeluk gebeurd. Daardoor was de autostrade afgesloten. Toen we via een andere weg eindelijk terug aan het rijden waren, kreeg ik een melding van een of ander motorprobleem van mijn auto.

De dag nadien ging ik dus eerst naar de plaatselijke Volkswagen garage, het was natuurlijk zaterdag en de werkplaats was in het weekend niet open. De stress begon toch wat op te komen want maandag stond ons weer een trip van een 1000km voor de boeg. Uiteindelijk kwamen we bij een lokale dealer terecht en die vertelde ons dat het waarschijnlijk enkel een elektronisch probleem was en ik zonder probleem thuis zou geraken.

Het parcours was in ieder geval de moeite om de trip te maken, prachtige omgeving en een zeer technische klim langs een rivier. Ik startte vrij goed en kon op de eerste lange klim al de koppositie nemen, de benen waren goed en ik besloot om meteen door te zetten. Een Portugees en een Noor konden het wiel houden en net voor de technische klim gingen ze me voorbij. Doordat ik veel te veel fouten maakten moest ik ze beide laten rijden, al snel hadden ze een voorsprong van 40 seconden. Toch kon ik bijna elke ronde net voor de klim langs de rivier bijna de aansluiting maken, Conditioneel moest ik niet onder doen, elke ronde opnieuw bleef ik stomme fouten maken en tijd verliezen. In de 4e ronde besloot ik een ultieme poging te doen om de aansluiting te maken, niet veel later reed ik lek. Het was nog wel een eind tot de materiaal zone en mijn voorsprong op de 4e in de wedstrijd was weg, wanneer ik kon vertrekken met een nieuw wiel begon de strijd voor plaats 3. Gelukkig had ik nog wat power in de benen en kon ik opnieuw een kloof slaan, ik reed als 3e over de meet en vooraf had ik hier zeker voor getekend. Jammer dat ik technisch wat te kort schoot deze wedstrijd.


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page