top of page

Haiming (first test with the pro’s)

De eerste grote wedstrijd van het jaar, bijna alle vedetten waren aanwezig en het zou dus een eerste grote test zijn bij mijn elites debuut. Het parcours was er alleszins een uit de boekjes, overal wortels en stenen en niets onnatuurlijks. Tijdens de verkenning was het vooral zoeken naar een goede positie op mijn nieuwe fiets. Ik had afgelopen week een nieuwe fully van de ploeg gekregen en die zou op dit prachtige parcours zeker van pas komen.

De Start was snel en gevaarlijk, ik zat net achter een valpartij en kon landgenoot Jens Schuermans net ontwijken. Hierdoor was ik wel de aansluiting met het pak verloren en moest ik al snel een eerste inspanning doen om terug naar voren te rijden. Door de vele bochten kon ik moeilijk opschuiven en ik draaide rond positie 25 de eerste afdaling in. Op de eerste klim had ik even moeite om in mijn ritme te komen en verloor dan ook snel enkele plaatsen. Ik zat niet ver achter Hans Becking en hoopte de aansluiting te maken, maar helemaal aansluiten lukte nooit ondanks ik hem bijna altijd zag rijden. Na een goede 40min begon ik er wat door te komen en plaatsen goed te maken. Ik was opgeschoven tot een plaats in de top -20 en kwam nog heel dicht bij een groepje voor de 13e plaats maar de aansluiting kon ik net niet maken door mijn mindere start. Met nog 2 ronden te gaan begon het beste eraf te gaan, ik kon niet meer overal een hoog tempo ontwikkelen en bergaf begon ik ook kleine fouten te maken. Ondanks dat mijn tempo wat zakte bleef ik nog steeds enkele plaatsen goedmaken. Bij het ingaan van de laatste ronde zat ik op positie 19 met nog een renner in het vizier. Al snel had ik hem bij gehaald en ik probeerde nog een ronde alles te geven, in de achtergrond was de 6e van afgelopen Olympische spelen ook aan een inhaalrace bezig maar op de laatste steile klim kon ik hem nog net afhouden en zo naar een 18e plek rijden.


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page