top of page

Hadleigh Park (Race on the olympic course)

De laatste test richting de wereldbekers bracht me over het kanaal. Op het parcours van de olympische spelen 2012 zouden we kijken hoe het met de conditie gesteld was. Uit de eerste verkenning bleek al dat het een zeer snelle wedstrijd zou worden met alleen maar kunstmatige hindernissen. Ik had ook gedacht dat er technisch niet veel te winnen viel op dit parcours en je enkel maar tijd kon verliezen door lek te rijden op de aangelegde stenen.

In de start zat ik eigenlijk al meteen in de problemen de mannen voor mij stonden een tandje te groot en raakte niet meteen weg. Ik geraakte daardoor rond plaats 20 verzeild, daar zat een of andere Brit die in een gat wou duiken dat er niet was. Gelukkig zat ik stevig op mijn fiets en ging hij en niet ik tegen de grond. Ik verloor daardoor wel weer enkele plaatsen en zo moest ik direct gaan achtervolgen, op de eerste klim probeerde ik zo snel mogelijk naar de kopgroep te rijden. Dit koste direct al veel krachten, na een halve ronde kon ik de aansluiting maken. Eens de aansluiting gemaakt werd ik wel opnieuw met mijn neus op de feiten gedrukt… elke afdaling namen die mannen 5-10 meter, niet veel maar na 2 ronden werd het teveel en moest ik me forceren om aan te klampen. Ik besloot even te temporiseren en op de groep te wachten die voor plek 8 streed. Hier was ik wel duidelijk de sterkste renner en daardoor moest ook bijna al het kopwerk voor mijn rekening nemen, met de wind die dag was dat een zware opgave. Met nog een 3-tal ronden begonnen er in de kopgroep nog mannen te lossen, ik voelde me beter en beter en probeerde dan ook de sprong naar hun te maken. In geen tijd kwam ik 20-30 seconden dichter maar daarna bleef ik wat hangen, doordat ik bijna heel de wedstrijd alleen had gestreden tegen de wind zat ik er compleet door. De laatste ronde was ook volledig op overleving-s modus en hoop dat de andere net niet zouden terugkeren. Ik bolde als 7e over de meet en werd toch weer serieus met mijn neus op het feit gedrukt dat ik technisch te kort kom tegenover de top van de MTB. In ieder geval weet ik waaraan de komende weken gewerkt moet worden!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page