top of page

Andorra

Het laatste grote doel van dit seizoen, de wedstrijd werd opnieuw op grote hoogte gereden en mijn laatste ervaring met hoogte is niet zo goed verlopen. Doordat het de avond voor mijn wedstrijd geregend had was er gelukkig iets meer zuurstof in de lucht en zou ik normaal minder last van hoogteziekte moeten hebben.

De start verliep niet echt geweldig. Net voor mij schoot de wereldkampioen uit zijn pedaal, hierdoor werd ik opgehouden en zag ik links en rechts een hele hoop renners passeren. In de eerste klim was er opnieuw een oponthoud maar hier had ik gelukkig niet zo heel veel last van, natuurlijk waren de eerste al een heel stuk verder en kon ik aan een inhaal race beginnen. Op het einde van de eerste klim kon ik door een goed traject veel plaatsen goed maken, iedereen moest van de fiets en buitenom kon ik veel renners passeren. Ook in de eerste afdaling kon ik wat renners passeren, door de regenval en de bijhorende glibberige stenen waren er veel val partijen. Op de 2e klim van het parcours probeerde ik opnieuw zoveel mogelijk man te passeren, even verder stond Dirk langs de kant en die vertelde me dat ik al op de 15e positie zat. Na een slechte start zat ik dus al snel terug in de wedstrijd, natuurlijk heeft dit wel veel krachten gekost. Elke ronde kwam ik dichter bij de top-10 maar nooit kon ik echt aansluiting maken met het groepje voor me, elke keer als ik op minder als 10 seconden kwam merkte ik dat ik steken in de milt kreeg van de hoogte. In de voorlaatste van de 6 ronden kwam ik eindelijk aansluiten bij het groepje voor plaats 6. Ik hoopte toen op een heel sterke laatste ronde maar wanneer we de laatste ronde ingingen merkte ik al snel dat ik geen krachten meer over had. Ik moest in de eerste klim dan ook opnieuw lossen, Jan Vastl de Tsjechische kampioen moest op de zelfde moment als mij passen. We zouden samen gaan strijden voor de 8ste plaats, ik trok in deze strijd aan het langste eind en reed zo naar mijn beste resultaat in de wereldbeker. Achteraf was ik toch niet helemaal tevreden omdat ik wist dat er met een goede start en minder last van de hoogte veel meer in zat.

Groetjes Kevin


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page